Huisreglement

Om u tijdig en op de best mogelijke manier te kunnen helpen, wensen we u een aantal tips mee te geven.

Telefonie

  • Probeer zoveel mogelijk online een afspraak te maken. Als u telefonisch een afspraak wil maken, doe dit dan in de voormiddag. Belt u later, dan kunnen we niet garanderen dat u dezelfde dag nog kan geholpen worden.
  • Gelieve in de namiddag (dit betekent vanaf 12u) enkel te bellen voor dringende zaken. Beide artsen doen in de namiddag huisbezoeken (uitsluitend voor mensen die zwaar hulpbehoevend zijn en zich op geen enkele manier kunnen verplaatsen).
  • Let erop om niet onnodig te bellen. Wees geduldig. Wij zijn niet altijd in de mogelijkheid om onze telefoon op te nemen als we bezig zijn. Geraakt u binnen enkele minuten niet binnen, bel dan later terug.

Afspraak maken

  • Afspraken kan u maken via de website of telefonisch. Nieuwe patiënten dienen de eerste keer te bellen.
  • Zie je geen beschikbare afspraak online? Bel dan even naar de praktijk. We voorzien altijd plaatsen voor dringende zaken.
  • 1 afspraak is 1 persoon. De voorziene tijd voor een afspraak is ongeveer 15 minuten.
    • Tip: indien u inschat dat er meer tijd nodig is, gelieve dan telefonisch een afspraak te maken en dit te melden.
  • Neem steeds uw elektronische identiteitskaart mee op raadpleging en voor kinderen de kids-ID of ISI+ kaart.
  • Gelieve uw afspraak zo snel mogelijk te annuleren indien u deze toch niet kan nakomen zodat we deze plaats alsnog kunnen benutten.
  • Wij bieden de mogelijkheid om te betalen via Payconic.

Huisbezoeken

  • Op de praktijk hebben we alles bij de hand om u de beste zorg te geven. Daarom vragen we u uitsluitend een huisbezoek aan te vragen indien u zich op geen enkele manier kunt verplaatsen.
  • Huisbezoeken dienen voor 10 uur en altijd telefonisch te worden aangevraagd. Enkel zo kan een huisbezoek de dag zelf gegarandeerd worden.

Voorschriften en attesten

  • Voorschriften, attesten en documenten worden uitsluitend afgeleverd tijdens een consultatie.
    • Tip: breng een lijst mee van de medicatie die u neemt en welke voorschriften u nodig hebt. Zo kunnen wij uw dossier ook correct aanvullen.
  • We mogen wegens de privacywetgeving geen medische informatie versturen via e-mail.